Minnegoed


Over Minnegoed

Al jaren speelde Frederick, zaakvoerder Minnegoed Wines, met de gedachte een eigen wijn en label te ontwerpen van grote liefde Zuid-Afrika. Vaderland België zou de eerste ontvanger worden van zijn creatie. Linton Park Wines van wereldbedrijf Camelia werd de partner. Camelia is aktief in meer dan een dozijn landen en niet alleen voor wijn. Ook chocolade, fruit, tabak en andere etenswaren worden door Camelia in eigen ateliers en bedrijven ontgonnen. Een collectie van fijne, alledaagse wijnen die prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen zijn, was de opzet. Wijn hoeft niet per se duur te zijn maar genietbaar door iedereen. Het moesten wijnen worden die bij elke gelegenheid of event pasten. Minnegoed werd geboren met 5 variëteiten. 2 witte, met een 100% Chenin blanc en een 100% Chardonnay, 1 rosé en 2 rode, die bestaat uit een mengwijn van Shiraz en Merlot (Cape Red) en een 100% Pinotage. Bijkomend liet Frederick elke variëteit verwijzen naar zijn kinderen. Siënna kreeg wit, Shelsy rosé en Milan rood. De wijnen van Minnegoed zal iedereen kunnen bekoren en is de excellente, alledaagse partner.


Het logo

Een heel opvallend en duidelijk etiket was nodig om de herkenbaarheid kracht bij te zetten. Het logo die enkel de naam bevat zou enkel een klein onderdeel vormen van een gewaagd en bijzonder etiket. Elke variëteit heeft zijn eigen patroon meegekregen in een opvallende kleur. Deze patronen vindt men terug in de kledingstukken van Zuid-Afrikaanse folklore en hebben allen een typische eigenschap of verhaal.

Winemaker

Frederick Goeminne

onze wijnen verdelen?

Word verdeler

 

Contact

Indien u vragen heeft kunt u hier een berichtje achter laten. Wij gaan u zo snel mogelijk contacteren.